Co to jest digital marketing?

Digital 360, to obecnie najpopularniejsze i holistyczne ujęcie działań marketingowych w sieci. Definicja opisowa pewnie byłaby materiałem na książkę. W skrócie to ujęcie działań firmy/marki w sieci przez poprowadzenie doświadczenia klienta od odkrycia produktu/marki lub usługi, aż do jej zakupu.

Działania 360 obejmują wszystkie kluczowe obszary, w których stymulacja sprzedażowa jest najsilniejsza, a kończą się nie na sprzedaży produktu, ale na stworzeniu w kliencie cech ambasadora marki.

Ile to kosztuje?

Ta odpowiedź Ci się nie spodoba – to zależy. Wszyscy, którzy mówią, że są w stanie wycenić jakąś pracę “z marszu” bez wchodzenia w szczegóły – kłamią. Nie można powiedzieć, że PPC kosztuje zawsze np. 500 PLN plus 20% budżetu, ani nawet, że strona internetowa kosztuje ileś tam.

Jeśli ktoś tak robi, albo kłamie, albo zawyża ceny, albo nie ma pojęcia o czym mówi. Decydując się na współpracę nie możesz ponosić ryzyka bezsensownego uszczuplania budżetu, albo marnotrawienia groszy.

Cena jest także mocno zależna od ilości działań jakie powierzasz firmie. Koniecznie zapoznaj się z opisami elementów wchodzących w digital marketing 360, a następnie wyślij do nas maila lub zadzwoń.

Opisy

Nieprawdą jest, że centrum Twojej firmy powinno znaleźć się w social media.
Twoja strona internetowa jest i długo jeszcze pozostanie centrum internetowym Twojego biznesu/brandu.
Nasze strony są responsywne, proste i czytelne. Implementujemy zestaw narzędzi niezbędnych do monitorowania ruchu na stronie, wspierające tworzenie kampanii reklamowych i dokładne poznanie klientów – kim są, skąd przychodzą, jakimi ścieżkami przemieszczają się po stronie itp.

Cena zależy od stopnia złożoności strony, ilości podstron tłumaczeń etc. Każda strona wymaga indywidualnej wyceny.

Badania wskazują, że prawie połowa internautów chętniej skorzysta z usługi, która została mu polecona przez inną osobę, niż z usługi, której widział reklamę.

Nasze działania w mediach społecznościowych zaczynają się od zaistnienia w mediach (założenie profili, budowa “custom menu” itp.), przez marketing szeptany, po oczywiście profesjonalne prowadzenie Twoich kanałów komunikacji:

  • wybór najbardziej optymalnych kanałów
  • profesjonalizacja komunikacji
  • content awarness i creation
  • strategia komunikacji
  • dobór dominującej grupy odbiorców

 Na cenę wpływają kanały jakimi ma być prowadzona komunikacja, częstotliwość publikacji, treści dostarczane przez klienta lub ich tworzenie.

SEO – Search Engine Optimalization. To taki detal, o którym czasami zapominają twórcy stron.

Dlaczego to takie ważne?

Żeby Google (które jest stroną startową 98% internautów) wiedziało kim jest Twoja strona internetowa. Innymi słowy, żeby witryna była poprawnie wyszykiwana, żeby salon kosmetyczny wyszkuwiał się jako salon kosmetyczny, a nie samochodowy itp.

Strony przez nas przygotowywane są optymalizowane zarówno pod kątem czasu wczytywania, dostosowania dla urządzeń mobilnych, a także na zawartośc poprawnych słów kluczowych/nagłówków. Wszystkie te elementy mają znaczenie w najnowszych algorytmach Google.

Możemy także dokonać audytu Twojej strony i zlecić lub wykonać poprawki.

Cena – zależy od wielkości strony, słów kluczowych itp.

Generowanie leadów, albo generowanie lejków sprzedażowych, to nowe, modne określenia na dużo banalniejsze działania – pozyskiwanie danych kontaktowych do nowych klientów.

Działania w tym obszarze obejmują:

  • testy A/B generatorów
  • budowę ścieżek kontaktowych
  • kampanie lead generation
  • dostosowanie istniejących działań do RODO (maj 2018)
  • generatory leadów
  • budowę formularzy kontaktowych.

Cena zależy od rozległości prac i budżetu.

Content marketing to tworzenie wartościowych treści, które w sposób pośredni mają na celu nakłonienie do zakupu.

Treści do tego typu działań możesz dostaczyć sam lub zlecić wygenerowanie.

Ten typ marketingu doskonale kreuje Twoją markę jako specjalistę w dziedzinie, albo jako markę z ludzką twarzą.

Ceny mogą wahać się od 500 PLN w zwyż w zależności od pracy jaką zlecasz wykonawcy.

PPC, czyli Pay per Click – to ogół działań związanych z płatnymi reklamami w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach.

Działania mogą być bardzo rozległe, jak i zakres prac – od stworzenia grupy odbiorców, kanałów reklamowych, aż po ustalenie optymalnego budżetu. Naszym calem jest jak nawiększy ROI (zwrot z inwestycji).

Cena zależy od wielu czynników np. ilości słów kluczowych dla wyszukiwarki Google, optymalizacji już dziejących się kampanii reklamowych itp. Jednak zazwyczaj cena końcowa to procent miesięczengo lub całkowitego budżetu i opłaty związane z ustawianiem i optymalizacją kampanii.

Obsługa klienta nie kończy się kiedy kupią produkt, a na pewno nie powinna wtedy się skończyć. Nie powinna także kończyć się gdy klient wrzuci towar do wirtualnego koszyka, ale ostatecznie nie kupi.

Poprawna obsługa klienta pozwala na długotrwałą relację, daje możliwość zbudowania grupy wiernych ambasadorów marki.

Ponad 50% internautów twierdzi, że zadowolenie z obśługi jest jednym z najważniejsych czynników do polecenia marki. W branży mówimy, że lojalny klient jest warty dziesięciu przypadkowych klientów.

Może się wydawać, że wychodzący mailing nie jest już ani tak ważny, ani tak kluczowy jak jeszcze kilka lat temu. Nic bardziej mylnego. Dobrze dobrany sposób komunikacji i zawartość maila może nie tylko generować grono wiernych odbioroców, ale także otwierać kolejne lejki sprzedażowe.

Obecnie sprawdzanie skrzynki mailowej i odpowiadanie na maile jest najczęściej wykonywaną aktywnością w internecie. 

Przykładowe wyceny (ceny w netto)

Strona typu wizytówka, czyli jedna główna strona z najważniejszymi informacjami o produkcie/firmie.

Klient dostarczył zdjęcia lub wybrał z zaprezentowanego zbioru.

Zarys tekstów na stronę został przygotowany przez klienta lub w trakcie spotkania. Następnie przykładowe teksty zostały poddane obróbce przez klienta.

Strona powstała w około 2-3 tygodnie.
Klient w ramach strony dostał także bezpłatny hosting strony, oraz domenę na 1 rok.
Cena za wykonanie: ~700 PLN (przedłużenie domeny i hosting po 12 miesiącach ok. 100 PLN).

Strona uproszczona – strona główna, 3 podstrony, formularz kontaktowy.

Proces powstawania podobny do powyższego w wizytówce.

Czas realizacji około 3-4 tygodni.
Cena: od 1500 PLN.

Rozbudowane witryny (sklepy internetowe, kilka formularzy kontaktowych, zaplecze etc.)

Wycena jest dokonywana indywidualnie.

Pakiet podstawowy (w tym wypadku tylko Facebook).

Klient posiadał już fanpage, ale nie funkcjonował regulanie, komunikacja była zaniedbana zarówno ogólna jak i indywidualna.

Po ustaleniach – grafiki dostarcza klient, jak również informacje. Całość jest przygotowywana przez nas – łączona w atrakcyjną całość – grafika i treść postu. Zamieszczamy około 2-3 postów tygodniowo, sprawdzanie komentarzy pod postami i reagowanie jest po stronie klienta.

Klient nie prowadzi płatnych działań w mediach społecznościowych.
Cena miesięcznie ok. 500 PLN (roczna umowa).
Medium komunikacji dobierane jest pod kątem profilu prowadzonej działalności. Nie zawsze musi być to Facebook!

Pakiet standardowy.

Klient może, ale nie musi posiadać konta w mediach społecznościowych. Po opinii agencji klient decyduje, na którym medium chce być obecny. Treści do postów podsyła klient, a agencja zapewnia ich edycję, oraz dobór grafiki.

Treści zamieszczane są z częstotliwością zalecaną dla wybranego kanału np. Facebook ok. 4 tygodniowo, Twitter ok. 6 dziennie, Instagram 2 dziennie.

Cena waha się w zależności od używanego medium np. Facebook 1000 PLN/m-c (roczna umowa).

Pakiet rozszerzony.

Pełna komukacja marki w wybranych mediach. Tematyka postów ustalana jest z klientem w oparciu o analizę dokonaną przez agencję. Posty przygotowuje KIP BEST, klient może kontrolować wszystkie treści (jeśli wymaga tego w umowie).

Przygotowana zostaje strategia komunikacji marki

Content marketing to jedna z najwydajniejszych form komunikacji w 2017 roku.

W gruncie rzeczy to połączenie działań Public Relations i reklamowych.

W związku ze specyfiką tych działań, wycena zawsze jest dokonywana indywidualnie i zależy od nakładu pracy jakiej wymaga zapotrzebowanie, czyli czas + sprzęt + osoby + zaplecze.

W związku z tym, cena może wynieść 300 PLN (np. dla artykułu sponsorowanego/specjalistycznego), do 100.000 PLN (dla serii filmów specjalistycznych) lub 30.000 PLN (np. współpraca z influencerami).

Cena zależy w dużym stopniu od całkowitego budżetu reklamowego, czasu współpracy i słów kluczowych.

Cena typowej kampanii w wyszukiwarce Google (AdWords) – 25 słów kluczowych, to: 15% wartości budżetu dla tej kampanii/m-c + 500 PLN (jednorazowo).
W ramach opłat (chyba że klient życzy sobie inaczej) – agencja przygotowuje komunikaty reklamowe w oparciu o dostarczone materiały, dobiera słowa kluczowe, przygotowuje harmonogramy reklamowe i grupę docelową (po konsultacjach z klientem). Miesięcznie kampania jest optymalizowana – wykluczenia słów, nowe słowa itp.

Jednak nie stosuje się tutaj sztywnych cenników jeśli klient korzysta już z jakiś usług agencji np. z prowadzenia komunikacji w social media.

Skontaktuj się z nami!

Możemy skontaktować się bezpośrednio: +48 796 89 43 98

lub mailowo: info@kipbest.pl

lub wypełnij poniższe pola, a odezwiemy się do Ciebie:

[caldera_form id="CF5a72d8be2279b"]